hulp bij stress & burn-out

Programma:

‘Krijg grip op stress’

 

 

=

Ben jij iemand die altijd maar doorgaat en constant 'AAN' staat?

=

Roep jij ook altijd: 'ik ben zo druk of ik heb geen tijd?'

=

Heb je een bomvolle agenda en het gevoel geleefd te worden in laats van te leven?

=

Zou je graag wat meer rust en ruimte willen in je leven?

grip op stress

Herken je dit?

9

Ervaar jij de laatste tijd veel spanning en stress in je leven?

9

Lukt het je niet meer te ontspannen en heb je het gevoel ‘op scherp’ te staan?

9

Heb je een kort lontje en raak je steeds sneller aangebrand?

9

Houdt het je uit de slaap en lig je ’s nacht regelmatig te piekeren en te malen?

9

Heb je spanningsklachten, zoals gespannen spieren, hoofdpijn, spierpijn, rug- en schouderklachten?

9

Voel jij je constant moe en heb je geen energie meer voor leuke dingen?

9

Merk je dat het lastig is je te concentreren, dat je dingen vergeet en dat je meer fouten maakt dan je lief is?

Krijg inzicht in je energievreters!

Ontdek welke signalen jouw lichaam je geeft.

Doe de stresstest!

 

Wat is stress eigenlijk?

Stress en burn-out zijn en sluipend proces. Voor je het weet pleeg je roofbouw: mentaal en fysiek. Als je goed naar je lichaam luistert, dan constateer je dat je steeds moe bent of dat je je gespannen of opgefokt voelt.

Je slaapt slecht en je gaat steeds meer opzien tegen de dingen die gedaan moeten worden. Eigenlijk heb je nergens zin in en is het je allemaal teveel.

Zelf denk je dat je met een weekendje rust en wat extra uitslapen er wel weer bent en dat het dan maar over moet zijn. Maar herstellen kost steeds meer tijd.

Langzaam kom je terecht in een vicieuze cirkel van chronische stress. Je merkt dat rusten niet helpt of minder helpt. Roofbouw begint niet van de ene op de andere dag. Het begint heel klein en sluipt er langzaam in.

Hoe krijg je stress?

Wanneer het op je werk of in je persoonlijke leven niet goed gaat dan kan je daar stress van ondervinden.

Vaak zit er een diepere oorzaak achter, zoals onbalans, onzekerheid of een negatief zelfbeeld. Dit heeft veel invloed op je leven en kan zelfs leiden tot een burn-out of een depressie.

Oorzaken van stress en burn-out zijn vaak een hoge werkdruk, maar de privéomstandigheden en andere denk- en gedragspatronen spelen een even zo belangrijke rol bij stressklachten.

Er is vaak meer aan de hand dan je denkt. Door stil te staan bij je eigen persoonlijke ontwikkeling kun je erachter komen wie je bent en wat jij wilt: welke dingen er toe doen in jouw leven.

Lees hier mijn blog over ‘Minder moeten, meer mogen’

Stel je voor...

...dat je weet hoe je moet luisteren naar de signalen van je lichaam

...dat jij weer tijd hebt om je op te laden voor nieuwe energie

...dat jij weet hoe je de roofbouw op je lichaam kunt stoppen door zelfinzicht

Wat zou het effect zijn…

…  als jij van overleefmodus naar LEEFmodus gaat? Weer rust en helderheid in je hoofd en plezier voelen? Genieten van de kleine dingen. Zou dat niet heerlijk zijn?

… om weer aan het stuur van je eigen leven te staan? De regie in eigen handen te nemen. Helderheid hebben in je hoofd, zodat je de juiste keuzes kunt maken?

… om ruimte en vrijheid te ervaren om dingen te doen die jij echt wilt doen? Van plichtsgetrouw naar trouw aan jezelf.

… om te luisteren naar de signalen van je lichaam. Door werkelijk stil te staan bij jezelf en te voelen wat je nodig hebt en waar jij naar verlangt? Jezelf op nummer 1 zetten op je prioriteitenlijstje!

… wanneer je zonder oordeel en met liefde jezelf toespreekt als het even wat minder gaat?

stress en burn-out

Reviews

Benieuwd wat anderen over mij zeggen? Hieronder een aantal reviews:

 

Al lange tijd worstelde ik met mijzelf accepteren zoals ik ben. Ik was erg onzeker, deed me voor als muurbloem en dacht dat iedereen het beter kon/wist dan ik. Daarnaast legde ik de lat extreem hoog en moest alles tot in perfectie geregeld worden, uiteraard zonder hulp van iemand. Door het coachtraject realiseerde ik me dat ik er mag zijn, met mijn eigen gaven en talenten. Ik loop niet meer op mijn tenen en vraag hulp, indien nodig. Verder lukt het me beter om mijn gevoelens en emoties te delen. Marijke heeft me weer laten stralen. Door haar luisterende oor, gerichte vragen en aangeboden technieken. Marijke straalt rust en vertrouwen uit, waardoor ik mezelf durfde zijn. Ondanks een enkel dipje zijn er zoveel mooie dingen aan het gebeuren. Ze heeft me een heel aantal zetjes in de goede richting gegeven. Zonder haar was het niet gelukt om te komen waar ik nu ben!

Carin Jansen | Rijssen

Tijdens het traject heb ik veel geleerd en handvatten gekregen over hoe ik naar mijzelf mag kijken. Marijke is 'liefdevol confronterend en spiegelend'. De gesprekken waren echte eyeopeners voor mij. Dit traject was voor mij een geschenk uit de hemel.

Hanneke

Ik heb Marijke leren kennen als een bijzonder fijne coach. Het contact was erg prettig, warm en vertrouwd. Vanaf het eerste moment kon ik mezelf zijn en dat voelde heel erg fijn. Marijke is een fantastische coach, die je helpt om over jezelf na te denken en in actiemodus te komen. Ze stelt kritische vragen en houdt je een spiegel voor. Het coachingstraject heeft mij veel nieuwe inzichten gegeven, waardoor ik keuzes heb leren maken. Ik ben enorm blij dat Marijke op mijn pad is gekomen. Door haar ben ik weer gaan geloven in mijzelf en heb ik de kracht gevonden om mijn droom waar te maken. Ik kijk nu vol vertrouwen naar de toekomst. Bedankt voor alles! Lieve groet,

Merle – Westervoort

Wat houdt het programma bij stress en burn-out in

Dit traject bestaat uit 4 fases en is mogelijk op locatie of via e-coaching.

Ontspannen en weer opladen

Het belangrijkste is om weer rust te krijgen. Om te leren luisteren nar de signalen die je lichaam je geeft. De focus ligt in deze fase op ontspannen, want wanneer je lichaam ontspant en echt uitrust, gaat je lichaam zich herstellen = opladen!

Inzicht in je stress of burn-out

Stess of zelfs een burn-out is niet leuk! Natuurlijk wil je dit niet nog eens meemaken. Daarom is het belangrijk om inzicht te krijgen in welke factoren hebben meegespeeld in deze stresssituatie. Dit gaan we aanpakken d.m.v. oefeningen en huiswerkopdrachten, zodat we de oorzaak van je stress of burn-out en het risico op een volgende burn-out wegnemen.

Herstel van je stress of burn-out

We gaan aan de slag met zelfinzicht. Want door jezelf te leren kennen weet je wat jij nodig hebt. Waar jij gelukkig van wordt. Welke kernwaarden zijn belangrijk voor jou en hoe pas je die toe in je leven? Wat belemmert jou nog en hoe kunnen we die belemmerende patronen ombuigen naar patronen die voor je gaan werken in plaats van tegen je.

Werkhervatting en toekomst

In deze laatste fase bespreken we de werkhervatting (indien van toepassing) en jouw toekomst. Je krijgt praktische tips om blijvende veranderingen en verbeteringen aan te brengen. We gaan met doelen en acties werken, om concreet stappen te maken. Stappen die bij jou passen en je leren om de verbeterde versie van jezelf te worden.

Contact

Wil jij al heel binnenkort ervaren hoe relaxed het leven kan zijn?

Wil je weten hoe je uit die draaikolk van chronische stress kunt ontsnappen en terug kunt keren naar een leven zoals leven bedoeld is?

Plan dan nu direct een afspraak in mijn agenda voor een gratis adviesgesprek, waarin we samen bespreken of mijn programma inderdaad iets is voor jou.

Offline en online mogelijk.

Of ga naar de contactpagina en stel je vraag via het formulier.

Je krijgt zo snel mogelijk antwoord, uiterlijk binnen 24 uur.