Krijg grip op stress!

Heb ik last van stress?

 

Ben jij iemand die altijd maar doorgaat en constant 'AAN' staat?

Roep jij ook altijd: 'ik ben zo druk of ik heb geen tijd?'

Heb je een bomvolle agenda en het gevoel geleefd te worden in plaats van te leven?

Zou je graag wat meer rust en ruimte willen in je leven?

Wil jij grip krijgen op stress?

Doe de gratis stresstest en ontdek welke signalen jouw lichaam je geeft.

 

grip op stress

Welke symptomen heb je bij stress?

9

Ervaar jij de laatste tijd veel spanning en stress in je leven?

9

Lukt het je niet meer te ontspannen en heb je het gevoel ‘op scherp’ te staan?

9

Heb je een kort lontje en raak je steeds sneller aangebrand?

9

Houdt het je uit de slaap en lig je ’s nacht regelmatig te piekeren en te malen?

9

Heb je spanningsklachten, zoals gespannen spieren, hoofdpijn, spierpijn, rug- en schouderklachten?

9

Voel jij je constant moe en heb je geen energie meer voor leuke dingen?

9

Merk je dat het lastig is je te concentreren, dat je dingen vergeet en dat je meer fouten maakt dan je lief is?

Krijg inzicht in je energievreters!

Ontdek welke signalen jouw lichaam je geeft.

Doe de stresstest!

 

Wat is stress?

Stress en burn-out zijn en sluipend proces. Voor je het weet pleeg je roofbouw: mentaal en fysiek. Als je goed naar je lichaam luistert, dan constateer je dat je steeds moe bent of dat je je gespannen of opgefokt voelt.

Je slaapt slecht en je gaat steeds meer opzien tegen de dingen die gedaan moeten worden. Eigenlijk heb je nergens zin in en is het je allemaal teveel.

Zelf denk je dat je met een weekendje rust en wat extra uitslapen er wel weer bent en dat het dan maar over moet zijn. Maar herstellen kost steeds meer tijd.

Langzaam kom je terecht in een vicieuze cirkel van chronische stress. Je merkt dat rusten niet helpt of minder helpt. Roofbouw begint niet van de ene op de andere dag. Het begint heel klein en sluipt er langzaam in.

Hoe krijg je stress?

Wanneer het op je werk of in je persoonlijke leven niet goed gaat dan kan je daar stress van ondervinden.

Vaak zit er een diepere oorzaak achter, zoals onbalans, onzekerheid of een negatief zelfbeeld. Dit heeft veel invloed op je leven en kan zelfs leiden tot een burn-out of een depressie.

Oorzaken van stress en burn-out zijn vaak een hoge werkdruk, maar de privéomstandigheden en andere denk- en gedragspatronen spelen een even zo belangrijke rol bij stressklachten.

Er is vaak meer aan de hand dan je denkt. Door stil te staan bij je eigen persoonlijke ontwikkeling kun je erachter komen wie je bent en wat jij wilt: welke dingen er toe doen in jouw leven.

Lees hier mijn blog over ‘Minder moeten, meer mogen’

Minder moeten......

...helpt je mentale en emotionele weerstand te vergroten

...geeft je zelfvertrouwen en doet je sterker in je schoenen staan

...geeft naast een fijn gevoel ook energie en zin om activiteiten te ondernemen

Wat zou het effect zijn…

…  als jij van overleefmodus naar LEEFmodus gaat? Weer rust en helderheid in je hoofd en plezier voelen? Genieten van de kleine dingen. Zou dat niet heerlijk zijn?

… om weer aan het stuur van je eigen leven te staan? De regie in eigen handen te nemen. Helderheid hebben in je hoofd, zodat je de juiste keuzes kunt maken?

… om ruimte en vrijheid te ervaren om dingen te doen die jij echt wilt doen? Van plichtsgetrouw naar trouw aan jezelf.

… om te luisteren naar de signalen van je lichaam. Door werkelijk stil te staan bij jezelf en te voelen wat je nodig hebt en waar jij naar verlangt? Jezelf op nummer 1 zetten op je prioriteitenlijstje!

… wanneer je zonder oordeel en met liefde jezelf toespreekt als het even wat minder gaat?

stress en burn-out

Reviews

Benieuwd wat anderen over mij zeggen? Hieronder een aantal reviews:

 

Ik was altijd onzeker en spiegelde mij veel aan mijn omgeving en familie. Ik was niet wie ik wilde zijn. Door het traject heb ik geleerd voor mezelf te kiezen en eigen keuzes te durven maken. Ik heb mijzelf beter leren kennen, kan weer meer ontspannen genieten van de leuke dingen die ik doe. Ik heb veel handvatten gekregen hoe ik hier mee om kan gaan. Marijke nam de tijd, luisterde geduldig en speelde daar vakkundig op in, zodat ik bepaalde patronen leerde herkennen, waar ik mee aan de slag ben gegaan. Een intensief traject, maar wel heel waardevol!

Cornelis | Ermelo

Veel moed was ervoor nodig om eindelijk de stap te zetten om contact te leggen met een coach. Ik wilde graag weer ontdekken wie ik ben en mezelf leren te accepteren met al mijn goede en minder goede kanten. Marijke heeft op een waardevolle manier mij een spiegel voorgehouden, verdiepende vragen gesteld en goede methodieken ingezet om stappen te zetten. Ik ben blij met de inzichten die ik heb gekregen of bevestigd heb gekregen. Dit zijn de eerste stappen naar verdere persoonlijke ontwikkelingen en alle tips en besproken methodieken neem ik daarin mee. Ik wens iedereen een coach toe zoals Marijke!

Charlotte | Apeldoorn

Ik heb Marijke leren kennen als een bijzonder fijne coach. Het contact was erg prettig, warm en vertrouwd. Vanaf het eerste moment kon ik mezelf zijn en dat voelde heel erg fijn. Ze helpt je om over jezelf na te denken en in actiemodus te komen. Ze stelt kritische vragen en houdt je een spiegel voor. Het traject heeft mij veel nieuwe inzichten gegeven, waardoor ik keuzes heb leren maken. Ik ben enorm blij dat Marijke op mijn pad is gekomen. Door haar ben ik weer gaan geloven in mijzelf en heb ik de kracht gevonden om mijn droom waar te maken. Ik kijk nu vol vertrouwen naar de toekomst. Bedankt voor alles! Lieve groet,

Merle Kreleger | Arnhem

Wat houdt het programma bij stress of burn-out in

Ik werk volgens de CSR-methode. Dat betekent dat je wordt gecoacht op

drie niveaus: lichaam, gedrag en psyche. Psycho-biologisch dus.

Lees hier meer over de CSR-methode

Ontspannen en weer opladen

Het belangrijkste is om weer rust te krijgen. Om te leren luisteren nar de signalen die je lichaam je geeft. De focus ligt in deze fase op ontspannen, want wanneer je lichaam ontspant en echt uitrust, gaat je lichaam zich herstellen = opladen!

Inzicht in je stress of burn-out

Stess of zelfs een burn-out is niet leuk! Natuurlijk wil je dit niet nog eens meemaken. Daarom is het belangrijk om inzicht te krijgen in welke factoren hebben meegespeeld in deze stresssituatie. Dit gaan we aanpakken d.m.v. oefeningen en huiswerkopdrachten, zodat we de oorzaak van je stress of burn-out en het risico op een volgende burn-out wegnemen.

Herstel van je stress of burn-out

We gaan aan de slag met zelfinzicht. Want door jezelf te leren kennen weet je wat jij nodig hebt. Waar jij gelukkig van wordt. Welke kernwaarden zijn belangrijk voor jou en hoe pas je die toe in je leven? Wat belemmert jou nog en hoe kunnen we die belemmerende patronen ombuigen naar patronen die voor je gaan werken in plaats van tegen je.

Werkhervatting en toekomst

In deze laatste fase bespreken we de werkhervatting (indien van toepassing) en jouw toekomst. Je krijgt praktische tips om blijvende veranderingen en verbeteringen aan te brengen. We gaan met doelen en acties werken, om concreet stappen te maken. Stappen die bij jou passen en je leren om de verbeterde versie van jezelf te worden.

Adviesgesprek

Wil jij al heel binnenkort ervaren hoe relaxed het leven kan zijn?

Wil je weten hoe je uit die draaikolk van chronische stress kunt ontsnappen en terug kunt keren naar een leven zoals leven bedoeld is?

Plan dan nu direct een afspraak in mijn agenda voor een gratis adviesgesprek, waarin we samen bespreken of mijn programma inderdaad iets is voor jou.

Offline en online mogelijk.